Κλέψε σαν Καλλιτέχνης: Προτάσεις Βιβλίων

Κλέψε σαν Καλλιτέχνης
32 Shares

Μιας και το βιβλίο λέγεται «Κλέψε σαν καλλιτέχνης» αποφάσισα να κλέψω και εγώ τις καλύτερες ιδέες του…πάντα σαν καλλιτέχνης. Μέσα από το κείμενο παρακάτω θα μπορείς και εσύ να κλέψεις με τη σειρά σου τις ιδέες από εμένα και να τις μεταφέρεις αντίστοιχα στη δικιά σου δουλειά. Αν θέλεις να πάρεις ακόμα περισσότερα μπορείς να αγοράσεις το βιβλίο από εδώ.

Ποια είναι η διαφορά της λογοκλοπής με την αντιγραφή;

Μέσα στο βιβλίο αναφέρει πως λογοκλοπή είναι να παρουσιάζεις τη δουλειά κάποιου άλλου ως δικιά σου. Από την άλλη,  παρουσιάζει την αντιγραφή σαν remix, όπου παίρνεις διάφορα κομμάτια από άλλους καλλιτέχνες βάζοντας παράλληλα το προσωπικό σου στοιχείο.

Παρομοιάζει την αντιγραφή, με έναν μηχανικό που λύνει τη μηχανή του αυτοκινήτου. Το «λύσιμο» της μηχανής έχει ως κυρίαρχό σκοπό να καταλάβει ο μηχανικός (καλλιτέχνης) πως λειτουργεί το αμάξι.

Μια από τις κύριες συμβουλές του βιβλίου Κλέψε σαν καλλιτέχνης είναι να «κλέβεις» από πολλούς.

«Αν αντιγράφεις μόνο από έναν συγγραφέα είναι απάτη, αν αντιγράφεις από πολλούς είναι έρευνα» Ουίλσον Μίντζερ, σεναριογράφος

Καλή και κακή κλοπή: Ποια είναι η διαφορά

Κλέψε σαν Καλλιτέχνης

Στην καλή κλοπή πρέπει να τιμάς τους καλλιτέχνες που κλέβεις και όχι να τους αλλοιώνεις.

Μην διστάζεις και κλέψε από πολλούς και όχι μόνο από έναν.

Βρες τη δική σου φωνή μέσα από τους καλλιτέχνες που θαυμάζεις, μην βασίζεσαι στην μίμηση.

Δίδαξε τον εαυτό σου

Μικρός είχα συνδέσει το διάβασμα με κάτι πάρα πολύ άσχημο που δεν ήθελα με τίποτα να κάνω. Μόνον όταν πέρασα στο πανεπιστήμιο και έπειτα, συνειδητοποίησα  πόσο διαφορετικό είναι το «πραγματικό» διάβασμα και πως καμία σχέση δεν έχει με την ικανότητα σου ή όχι να απομνημονεύσεις απ’ έξω αυτά που διάβασες. Αναρωτιέμαι ποιος εδραίωσε την παπαγαλία ως μέθοδο μάθησης που θυμίζει περισσότερο επαναλαμβανόμενο βασανιστήριο παρά  τρόπο μάθησης. Έχει αποδειχτεί περίτρανα ότι δεν δουλεύει οπότε σταματήστε να το κάνετε, σταματήστε τα παιδιά σας από το να το κάνουν.

Αρκετοί άνθρωποι μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να έχουν συνδέσει την ανάγνωση ενός βιβλίου με συναισθηματικό πόνο, σταματώντας τη μόρφωσή τους στο σχολείο ή το πανεπιστήμιο.

«Πήγαινε στη βιβλιοθήκη. Υπάρχει μια μαγεία στο να βρίσκεσαι περιτριγυρισμένος από βιβλία. Χάσου στους διαδρόμους. Διάβασε βιβλιογραφίες. Δεν έχει σημασία το βιβλίο απ’ το οποίο θα ξεκινήσεις, αλλά το βιβλίο στο οποίο θα σε οδηγήσει» απόσπασμα του βιβλίου Κλέψε σαν Καλλιτέχνης

Σχετικό άρθρο: To βιβλίο είναι φως

Κατέγραψε τις σκέψεις σου

Θυμάμαι πως κατά τη διάρκεια της συνέντευξής μου με το Γιάννη για το βίντεο Motivation Manifesto συζητούσαμε γενικά για διάφορες ιδέες. Κάποια στιγμή, λοιπόν, είπε κάτι που φάνηκε και στους δυο μας τόσο έξυπνο όσο και χρήσιμο (μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή :P) και χωρίς δεύτερη σκέψη μου είπε : «Όπα, περίμενε να το σημειώσω!»

Ο Γιάννης χρησιμοποιώντας τo Εvernote έκανε πράξη μια από τις καλύτερες συμβουλές που δίνει το βιβλίο, «Φύλα τις κλεψιές σου για μετά».

Έχε μαζί σου ένα μέσο καταγραφής σκέψεων και σημειώσεων, είτε είναι δικιές σου σκέψεις είτε είναι κάποιου που θαυμάζεις.

Πηγή έμπνευσης μπορεί να είναι οτιδήποτε.

Έμπνευση μπορεί να σου φέρει ένα βιβλίο, ένα γεγονός, μια συζήτηση. Το βασικό είναι να έχεις μαζί σου κάτι στο οποίο να το καταγράψεις. Με αυτόν τον τρόπο όταν δεν έχεις έμπνευση μπορείς να ανατρέξεις στο τετράδιο σου ή σε μια εφαρμογή που χρησιμοποιείς και να εμπνευστείς από εκεί.

Οι σημειώσεις είναι από τα πιο βασικά εργαλεία ενός «κλέφτη».

Φτιάξε το δικό σου κόσμο

Παρόλο που ο συγγραφέας κατοικεί στο Austin του Τέξας, το 90% από τους μέντορες του βρίσκεται στο διαδίκτυο. Η κύρια «σκηνή» του με την οποία συνδέεται και το περισσότερο κοινό του δεν είναι άλλη από το Τwitter.

Η συμβουλή του «Πούλα σαν καλλιτέχνης» είναι να μην περιορίζεσαι στην πόλη ή στο χωριό που μένεις αλλά να φτιάχνεις το δικό σου κόσμο. Φυσικά, στην πλειοψηφία είμαστε ούτως ή άλλως  κολλημένοι στα κινητά μας οπότε δεν θεωρείται πολύ δύσκολο να φτιάξεις τον δικό σου κόσμο μέσω του διαδικτύου.

Για πολλούς ανθρώπους ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητα τους (συμπεριλαμβανομένου και του κυρίου που γράφει το άρθρο) είναι το διαδίκτυο.

Αυτό που θέλει να πει ο συγγραφέας είναι να μη βασιζόμαστε μόνο στο internet για την ψυχαγωγία μας. Παροτρύνει να το χρησιμοποιούμε επίσης και ως εργαλείο για να κλέβουμε ιδέες και να μεταφέρουμε την οποιαδήποτε μορφή τέχνης μας.

Είναι καλό που δεν σε ξέρει σχεδόν κανένας

Όταν ήσουν στο σχολείο ή και αργότερα στη σχολή οι καθηγητές πρακτικά πληρώνονταν για να ακούσουν τις ιδέες. Επιπλέον, οι περισσότερες πράξεις όσον αφορά τις σπουδές σου, είχαν κάποιο αντίτυπο και πολύ πιθανό να κριτικάρονταν είτε εποικοδομητικά είτε όχι.

Όταν βγαίνεις από αυτή τη φούσκα, συνειδητοποιείς πως κανένας δεν νοιάζεται γι’ αυτά που κάνεις. Μπορεί να ακούγεται σκληρό αλλά έχει μια μεγάλη δόση αλήθειας.

Μπορεί αρχικά να σοκαριστείς ή ακόμα και να στεναχωρηθείς όταν το βιώσεις αλλά αργά ή γρήγορα πρέπει να το κάνεις να λειτουργήσει υπέρ σου. Όταν κανένας δεν ενδιαφέρεται να σχολιάσει ή ακόμα και να δει τη δουλειά σου, τότε είσαι ελεύθερος να κάνεις ό,τι θέλεις. Μπορείς να πειραματιστείς, να κάνεις πράγματα που δεν θα τολμούσες να κάνεις αν είχες μεγάλο κοινό με το φόβο ότι δεν θα τους ενδιαφέρει.

Κοινώς θα κάνεις όλα αυτά που φοβάσαι.

Ως αποτέλεσμα, όταν θα έχεις κοινό θα έχεις συνηθίσει να κάνεις πράγματα που σε φοβίζουν και δεν θα στερείς από τους ανθρώπους που σε ακολουθούν την πραγματική σου φωνή.

Σχετικό άρθρο: Πούλα σαν καλλιτέχνης

Κλέψε σαν Καλλιτέχνης

Μείωσε τις επιλογές σου

Ζούμε σε ένα κόσμο στον οποίο μια από τις κυρίαρχες φράσεις είναι «μπορείς να κάνεις οτιδήποτε». Με την πληροφόρηση που υπάρχει η φράση αυτή είναι όντως αληθινή, αν θέλεις να κάνει κάτι πολύ και να ασχοληθείς με αυτό, μπορείς να το μάθεις και τις περισσότερες φορές, μάλιστα, με ελάχιστα χρήματα.

Στο βιβλίο “The Hapiness Hypothesis” παραθέτει μια έρευνα όπου άνθρωποι μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε δύο σούπερ μάρκετ : το πρώτο προσφέρει μεγάλη ποικιλία από προϊόντα συγκριτικά με το δεύτερο που δεν έχει μικρότερη ποικιλία αλλά θα είναι περισσότερο δυσαρεστημένοι με την επιλογή τους. Ο λόγος βρίσκεται στο γεγονός ότι στο πίσω μέρος του μυαλού τους να αναρωτιούνται αν έχουν κάνει την καλύτερη επιλογή.

Ουσιαστικά θέλουμε να έχουμε μια γκάμα από επιλογές αλλά δεν θα είμαστε το ίδιο χαρούμενοι με το αποτέλεσμα. Αν είχαμε την επιλογή για ένα μόνο πράγμα, τότε θα είμασταν πολύ πιο χαρούμενοι.

Για να γυρίσουμε στο «Κλέψε σαν καλλιτέχνης» αυτό που προτείνει το βιβλίο είναι να μειώσουμε της επιλογές μας και να επικεντρωθούμε σε ελάχιστα πράγματα.

Αν θέλεις να εμβαθύνεις επί του θέματος διάλεξε ένα από τα παρακάτω άρθρα.

Τα 5 ψέματα των εξαιρετικών αποτελεσμάτων

Πώς να είσαι παραγωγικός όταν δουλεύεις από το σπίτι σου

Πώς μπορώ να αξιοποιήσω σωστά τον χρόνο μου

Τι μου άρεσε στο βιβλίο «Κλέψε σαν καλλιτέχνης»

Όπως και το αγαπημένο Πούλα σαν Καλλιτέχνης, έτσι και το Κλέψε σαν καλλιτέχνης είναι εξαιρετικά ευχάριστο, με ωραίες εικόνες και διαβάζεται πάρα πολύ γρήγορα.

Αν είσαι ψυχαναγκαστικός και δεν αντέχεις στη σκέψη ότι θα αφήσεις στην άκρη ένα βιβλίο που δεν το έχεις διαβάσει από την αρχή μέχρι το τέλος, τότε και τα 2 βιβλία (και θα έλεγα λίγο παραπάνω το Κλέψε σαν Καλλιτέχνης) είναι για σένα!

Αυτά από εμένα, άσε τη γνώμη σου από κάτω για το βιβλίο ή πες μου ποιο βιβλίο θα ήθελες να κάνω review!

Μέχρι την επόμενη φορά….ΚΛΕΨΕ ΣΑΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ!!


Κάνε εγγραφή στο Newsletter μας (1 e-mail τη βδομάδα) και μπες στην παρέα μαζί με άλλους:

132 Συνδρομητές


Διαφήμιση

Τροφή για σκέψη κάθε Κυριακή πρωί!

* indicates required

Όταν ήμουνα 3η λυκείου μετά τις πανελλήνιες πίστευα ότι η έκθεση θα ήταν το τελευταίο γραπτό μου. Μάλλον έκανα λάθος… :P. Αυτό που με γεμίζει σαν άνθρωπο είναι να δημοσιεύω περιεχόμενο με την ευχή να βοηθήσω τους αναγνώστες και να τους προτείνω βιβλία που θα τους συναρπάσουν. Το επάγγελμα μου είναι μηχανικός επιστήμης και τεχνολογίας υλικών και το πιο πρόσφατο (και μοναδικό για την ώρα) paper αφορά σύνθετα μεταλλικά υλικά.